Saturday, November 27

Hingga Akhir nanti...

-Assalamualaikum..
Hingga akhir nanti pon..apa yang kita rasa sekarang sepatutnya tak berlaku jangan disesali..mungkin apa yang berlaku sekarang ada hikmahnya..di sebalik apa yang berlaku..ada tersiratnya..kita sebagai manusia biasa..patut redha dengan apa yang telah ditentukan olehNya.

Tak siapa menduga apa yang berlaku sekarang akan membuahkan hasil yang baik atau buruk.keputusan yg mana dulunya kita buat tergesa2..terburu2 tanpa berfikir panjang..mungkin ada hikmahnya.
Jangan sesekali kita menyesal apa tindakan yg telah kita lakukan..jangan menyesal di kemudian hari..
kalo menyesal pon bak kata pepatah 
" Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya"..

Sos, jalani kehidupan ini dengan sepenuh hati..ceriakan diri..jangan sesali apa yg telah berlaku..REDHA lah seadanya..bukakan pintu hati kita ini dengan lapang dan terbuka apa yng dh terTULIS  dengan QADA dan QADAR.Apa yg berlaku, telah ditentukan.

Cuma apa yg boleh kita lakukan, banyakkan berdoa agar segala urusan kehidupan kita kini lebih baik dan diberkati olehNYa.Apa yang kita ada sekarang, boleh diubah jika ada keinginan untuk berubah.dan sentiasa bersyukur dengan apa yang telah kita nikmati hingga hari ini.memang betul dunia takkan berputar ..berpusing kembali ke tempat asalnya..masa tetap beredar dari hari ke hari..tahun ke tahun..setiap masa dan detik amat berharga kepada kita. 
Hargai orang sekeliling yang ada bersama kita dengan penuh kesyukuran tanpa ada rasa penyesalan.
AMIN

0 comments: